FAQ Page

-FAQ Page
FAQ Page 2016-12-12T08:53:11+00:00
Waar vind ik een lijst met deelnemers DGVS 2016-01-14T09:50:54+00:00

Deze kunt u vinden via bijgaande link:

 

Welke bedrijven verzorgen trainingen die luchtvaart gerelateerd zijn? 2015-05-04T12:14:44+00:00

Dit zijn, Cargo Compliance Company, Luchtvaart College Schiphol, NTCB, PMT Ground Crew Training Centre BV, STC BV.

Waar vraag ik de 3-lettercode aan voor een box bij een afhandelaar? 2015-05-04T12:14:09+00:00

Als een klant zich aanmeld bij Cargonaut dan verzorgen zij de 3 lettercode voor luchtvrachtexpediteurs. Voordat dit uitgeven wordt, wordt er degelijk in de systemen gecheckt of de 3 lettercode voorkomt. Het is een unieke code waarmee het een en ander voor de klant geautoriseerd kan worden. De code die Cargonaut afgeeft worden door de afhandelaren en CCS’ers gebruikt als het gaat om AWB’s.

Waar staan de afkortingen SCO / SPX en SHR voor? 2015-05-04T12:13:13+00:00

SPX, meaning secure for passenger, all-cargo and all-mail aircraft, SCO, meaning secure for all-cargo and all-mail aircraft only, SHR, meaning secure for passenger, all-cargo and all-mail aircraft in accordance with high risk requirements.

Wat zijn de kosten voor een doos Export Aanleverbewijzen, Master Airwaybills en House Airwaybills? 2015-05-04T12:11:37+00:00

De kosten voor een doos export aanleverbewijzen zijn voor leden €40,50 (excl. btw) en voor niet leden €96,80 (incl. btw). De kosten voor de master airwaybills zijn bij een minimale afname van 5 dozen €182 (excl. btw). De house airwaybills kosten per doos €42 (excl. btw).

Hoeveel formulieren zitten er in een doos Export Aanleverbewijzen, Master Airwaybills en House Airwaybills? 2015-05-04T07:50:38+00:00

In een doos export aanleverbewijzen zitten 1000 formulieren, in de dozen van de Master Airwaybills en House Airwaybills 200 formulieren.

Kan ik als niet lid van ACN ook formulieren bestellen? 2015-05-04T07:50:12+00:00

De export aanleverbewijzen zijn ook voor niet leden te bestellen, maar wel tegen een ander tarief.

Hoe kan ik Export Aanleverbewijzen, Master Airwaybills en House Airwaybills bestellen? 2015-05-04T07:46:51+00:00

Klik hier om de formulieren te bestellen of stuur een email naar info@acn.nl.

Hoe kan ik een nieuw password krijgen voor het ACN-passen systeem? 2015-05-04T07:45:26+00:00

U kunt deze aanvragen door een e-mail te sturen naar info@acn.nl.

Hoe oud mag een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) zijn? 2015-05-04T07:45:07+00:00

ACN accepteert een VOG tot 6 maanden na afgifte.

Kan ik met mijn ACN-pas, net als met de Schiphol-pas, gratis met de bus reizen? 2015-05-04T07:44:23+00:00

Nee, u kunt alleen met een Schiphol-pas en een JAS (Jaar abonnement Schiphol) op uw OV-chipkaart, gratis reizen.

Dient er bij een verlenging van de ACN Pas ook een VOG worden aangevraagd? 2015-05-04T07:43:59+00:00

Ja, bij elke pas die door ACN wordt uitgegeven, dient er een VOG te worden overlegd.

Hoe kan ik mijn bedrijf aanmelden om ACN-Passen aan te vragen? 2015-07-14T11:29:43+00:00

Alle bedrijven die de ACN-pas willen gaan gebruiken moeten eerst een VOG voor rechtspersonen aanvragen. Betreft het een eenmanszaak, dan dient de VOG natuurlijk personen aangevraagd te worden. Klik daarna hier om uw bedrijf aanmelden. Na invullen van dit formulier dient u dit te printen en samen met VOG en een Kamer van Koophandel uittreksel dat niet ouder dan één jaar is, op te sturen naar ACN. Wanneer al deze documenten ontvangen zijn door ACN, zal er een wachtwoord worden gegeneerd.

X